Strona 1 z 1

Dobra reklama strony internetowej w skrocie

: 03 gru 2017, 16:52
autor: mariusznowak
Zbudowanie samej strony internetowej to już na dzień dzisiejszy zdecydowanie za mało. Do lamusa przeszły już czasy, kiedy strony internetowe samoistnie się pozycjonowały i osiągały bardzo dobre rezultaty bez nakładu pracy. Na dzień dzisiejszy sytuacja bardzo się zmieniła i wypozycjonowanie strony internetowej nawet na bardzo mało konkurencyjne hasła wymaga właściwej wiedzy i nakładu pracy.

Czemu tak jest i co się zmieniło na przełomie tych lat?

Po pierwsze powiększyła się liczba firm w Internecie. Na dzień dzisiejszy praktycznie każdy biznes jest oparty o stronę internetową. Nie ważne, czy jest to lokalny fryzjer czy duży deweloper mieszkań. Każda z wymienionych firm posiada stronę internetową, która prezentuje jej zakres usług w Internecie. Taki postęp wymusił zmiany w algorytmach wyszukiwarek i podejście do promowania strony internetowej. Nie wystarczy już wyłącznie zbudowanie strony internetowej. Jest to dopiero początek. Następnym etapem jest pozycjonowanie swojej strony internetowej. Form reklamy jest kilka. Natomiast najbardziej znaną jest pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwarki. Ta metoda polega na wybraniu właściwego słowa kluczowego: strony internetowe Warszawa lub zestawu słów kluczowych, na które strona internetowa ma być wysoko w wynikach. Zazwyczaj strony internetowe są pozycjonowane na więcej niż jedno hasło. Do właściwej promocji strony internetowej trzeba wybrać ich przynajmniej 5. Poprzez takie podejście, pozycjonowane strony internetowe osiągają o wiele lepsze rezultaty w wynikach wyszukiwań.

Kolejny sposób promocji strony internetowej to marketing szeptany. Polega on na tworzeniu wpisów na różnego rodzaju portalach internetowych. Wpisy te powinny zaintrygować potencjalnych klientów do odwiedzenia promowanej strony internetowej. Jeśli nasza firma jest producentem lub dystrybutorem unikalnego produktu, można budować wpisy bez linków. W tym wypadku zachęcamy w czasie dyskusji do samodzielnego znalezienia sprzedawanego przez naszą firmę produktu. Marketing szeptany jest raczej uzupełnieniem pozycjonowania strony internetowej. Przeważająca liczba osób wyszukuje firm bezpośrednio w wynikach wyszukiwarek.

Ostatni sposób promocji strony internetowej to różnego rodzaju serwisy społecznościowe. Najpopularniejszy jest FaceBook, który daje duże możliwości marketingowe. Szczególnie przydatny dla stron internetowych, które posiadają w swojej ofercie kupowane produkty. Doskonale sprawdzi się do reklamy odzieży czy usług firm lokalnych. Gorzej już będzie z reklamą strony internetowej, która posiada w swojej ofercie rzadko kupowane usługi.